Grillerier

Mest vila idag, har visserligen flängt runt på stan och letat efter en Copy Shop eller något där jag kunde skriva ut min uppsats i tre exemplar. Ska tydligen vara nödvändigt att skicka in dessa kopior till institutionen på skolan för att få någon examen överhuvudtaget. Var så klart ute i sista minuten och fick jobba asset av mig för att försöka få ordning på alla papper och underskrifter och elände. Först fick man inte posta underskriften, men efter utnyttjande av klasskompis som fick var på plats i Gbg och kunde tjata live, så gick det plötsligt ändå att ordna. Tack Ralph! Då återstod bara det lilla, lilla problemet med att skriva ut alla tre kopior. Lättare sagt än gjort Niklas skrivare var trasig, den enda Copy Shopen som ligger centralt tog fyra kronor (!!!) per papper plus trettio kronor i startavgift. Biblioteket tog två kronor per papper plus tjugo kr i startavgift. I egenskap av fattig student, som dessutom är på väg mot ett liv som arbetslös, bostadslös och pank, valde jag bort dessa alternativ. Och på Högskolan i stan, MDH, kunde man inte skriva ut alls om man inte var student, hos dem alltså. Poop. Slutade med att min kära mamma fick jobba sitt ass av sig i stället. Hon lyckade ordna både kopior av uppsatsen på sitt jobb och posta dem innan postlådorna tömdes för dagen. Puss på mamman! Skönt att det löste sig i alla fall. Brukar det i och för sig göra. x)

Annars har dagen tillbringats lite på stan men mest i Vasaparken på en filt tillsammans med Johanna och hennes bättre hälft. Min egen bättre hälft och jag styrde upp lite grillat till middag. På grillen fanns kött, tomater och champinjoner som serverades med melonsallad och klyftpotatis. Lätt bästa kvällsmaten man kan äta!

Imorgon blir det mera springning. Så himla nöjd att min knän fortfarande är pigga och glada och inte krånglar och gör ont efter diverse löpturer. I ♥ my knees right now!






Kommentarer
Postat av: Vilhelmina

Sådana där saker kan verkligen ställa till det ibland! :) Skönt att det gick bra i alla fall!

2010-06-03 @ 00:38:50
URL: http://vilhelminaullemar.se
Postat av: Kristin

Åhhh grilla som är så mysigt.. kul blogg denna skall följas.Håller själv på och tränar för en BF debut i vinter=)

2010-06-03 @ 18:42:14
URL: http://www.lifebody2.blogspot.com/
Postat av: Jonna

Sv: Tackar tackar.=)



Mammor är allt bra att ha ibland. Och grillning är sweet! Vi ska grilla imorgon.

2010-06-03 @ 22:55:36
URL: http://fatumeh.blogg.se/vardag

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0