Kostervarvet Episod III


Marliyn Mansons "Beautiful People" i mina öron. Jag är riktigt träningspepp för första gången på flera veckor. Värmer upp med benböj, med ett ben i taget, och vadpress på trappan till sommarstugan. Sen bör det av, först ut mot Basteviken med en ny MArlyn Manson låt i öronen. Lagom till jag svänger in i skogen, inhägnad så kor kan gå fri tt där inne, på väg mot Norrvikarna börjar Amy McDonald ta ton i min MP3-spelare. Jag springer över stock och sten tills jag springer i en långdragen u-sväng och kommer upp bakom Miltons. Där tar jag vänster och springer åter igen bortåt nu mot Vettnet och uppför den sega Vettnebacken. Jag har hunnit välja bort några låtar på spelaren och nu strömmar toner av Hammerfal in i mina öron. Sista biten går förbi affären och strax efter det är jag återigen jämsides med Basteviken. Hem, hem. Mina ben vill springa långsammare men jag bestämmer att det inte är ett alternativ. Hålla tempot eller öka. Nu är jag nyfiken på vad tidtagaren på mobilen kommer att ge varvet för tid. Så jag ökar lite och spurtar ordentligt sista uppförsbacken mot huset. Sliter tag i mobilen, som ligger på veranda räcket, och riktar ögonen mot displayen.   

36 minuter och 40 sekunder! En inte helt dålig tid med tanke på att jag levt på öl, kakor och minimalt med sömn de senaste två veckorna x) Var givetvis inte som att dansa fram på moln men inte i närheten av så jobbigt som sist jag sprang, för mer än två veckor sedan(!). Min lediga dag har tydligen gett mig energi att ta av. Imorgon blir det mera jobb, sen får vi se när nästa springrunda kan tänkas bli av...! x)

Long live vacation...!

Kommentarer
Postat av: KATTA's BEACH

Jaa verkligen, long live vacation! O grymt bra jobbat med rundan! =)

2010-07-23 @ 16:34:50
URL: http://www.metrobloggen.se/kattaskrivare
Postat av: Syster

Bra sprunget! Jag sprang själv idag för första gången sedan graviditeten. Jobbigt men inte så illa som jag trodde det skulle vara. :) jobba på! puss

2010-07-23 @ 22:08:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0