Olyckligt infall...


Min kondis behövde ju bättras på lite tänkte jag här om dagen när jag var simmade. Så jag kom på den smarta idén att jag skulle gå på ett pass! Av någon konstig anledning får jag sådana här idéer ibland.

Jag tänkte att det var jätte smart efter som kondition är svårt att ordna på annat sätt i dagsläget. Det är som bekant tonvis med snö o slask som hindrar en att springa ute. Jag har för svagt psyke att springa inomhus på stället som en hamster i ett hjul. Slutligen har jag för mycket träningsvärk i axlarna idag för att fixa ett simpass. Så, ett steppass! Wii, super verkligen. Bara ben o flås, exakt vad jag ville. Men. Med ett minne ibland kusligt likt en guldfisks, hade jag glömt ett par saker.
  1. Man måste ha koordinationsförmåga på pass
  2. Man måste ha hängt med från början för att kunna den galet komplexa koreografin
  3. Man ska helst gilla att träna i grupp
  4. Oavsett om allt ovanstående finnes, är träningen inte direkt hård
Så... istället för att bli svettig och känna hur halsen bränner när man andas så viftade jag lite förvirrat med armarna och stirrade konstant på ledaren av hoppetossa passet i hopp om att få till någon liten rörelse rätt. Det kändes lite bättre att en annan tjej (som antagligen oxå av en ren olycka hamnat på passet) inte heller kunde ett smack. Hon stod mest stilla. Tyvärr gick hon efter 20 minuter. Alla tanterna på passet var superpeppade på koreografin och levde ut med sparkar o snurrar. jag tycker det är lite läskigt när folk blir så inne i gruppaktiviteter så där, känns som att dom skulle kunna göra vad som hälst ledaren ber dom om. "Hoppa ner i golvet med huvudet före" o vips skulle alla tanterna ligga ppå golvet med blodiga skallar... eller ja, typ. Lite läskigt är det i alla fall.

Jag ska aldrig mer gå på sådana pass. Påminn mig om jag säger något så dumt! Det finns dock tre pass som är ok. Spinning kan vara någorlunda vettigt, det ÄR jobbig och dessutom noll koordination. Box är också helt ok, så länge man inte blir hets slagen i rumpan av ledaren (har hänt). Slutligen är yoga en soft röra-på-lederna-form av träning som funkar bra under vilodagar.

Imorgon blir det vanlig hederlig styrketräning!


Gruppträning med D I C I P L I N



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0