Morronpromenix med hundsälskap

"Hemma" i Katrineholm en sväng nu. Tog en väldigt vacker morgon promenad tillsammans med Herr Hund. Morgonpromenader är nästan altid väldigt fina, men denna var något extra. Strålande sol,  meterdjup snö överallt och kylan lyckades hålla små, små snökristaller flygandes så att det såg ut som någon strött ut glittter i luften. (Tog massa fina kort som jag ändu inte lyckats få från min telefon till datorn, jobbar på det!)

Dock är Herr Hund i storlek small och trots flecetäcke och raskt tempo så började han frysa efter bara en fjärdedel av den tänkta sträckan. Så fick helt enkelt ta en lite mindre sväng än planerat, nog ett bra beslut då Elvispen böjade nysa som om han luktat på finmalen svartpeppar på väg hemmåt. Inte lätt att vara liten i -12 grader. 

Lämpligen får hunden alltså hålla sig hemma under dagens kommande uteträningspasss, kondition och pluka på schemat! :D Tänkte ta oss ut till grusgropen (lr ngt annat stört brant) och åka nerför och springa uppför, kan man träna roligare? .io. Don't think sooo!!

Nu pluggerier ett litet tag, so long, långkallsong....! 


Kommentarer
Postat av: Johanna

Men guuuuuuuuuuuuuuuuuuud!!! jag vill också åka pulka!!! om du vill ha extra träning hade du kunnat få dra mig upp för backen i pulkan också! XD (eller så kan jag offra mig och springa/gå upp jag med, men det lät inte lika kul! XD)

2010-02-24 @ 10:34:38
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Emma

haha, snällt av dig att låta mig få all motion :P

2010-02-24 @ 12:03:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0