Back on track...!


Efter en tredagars mindre influensastrike är jag nu tillbaka på banan igen.

Jag var i och för sig en sväng på gymmet igår morse, men det passet räknas knappt. Om man efter 1,8 km gåendes (något som kräver kors i taket bara det) på rullbandet plus 40 minuters maskande med fria vikter få en att vilja lägga sig ner och somna in för gott, kan det inte direkt ses som någon super dagsform. Johanna, den lilla Duracellkaninen, studsade däremot runt som om hon aldrig tänkte sluta pumpa muskler, i alla fall inte på flera timmar. Jag blev bara sömning.

Hur som helst är jag med i matchen idag igen! Började dagen med en liten prommenix till och från ICA maxi på totalt 7 km. Hade tänkt skippa träningen helt idag med, men kände mig efter promenaden piggelin på ett sånt sätt att det kändes onödigt att inte gå till gymmet. Gick himla bra även väl där. Jag körde rygg, rygg och rygg. Sex olika ryggövningar plus roddmaskin motsvarande 2 km. Ganska tunga vikter blev det på styrketräningen också, är helt klart nöjd med passet!

Har även varit på "fotografera-dig-som-modell-för-en-dag", vilket genererade idén till att göra likande kort när denna träningsperioden (på obestämd framtid) har nått sin peak! Vore supergrymt att ta riktigt fita fitnesskort med massor med svart sotig make up! Ytterligare motivationsmorot till crewet...! :D 

Nu är det fredagsmys, med Cola i glaset, Johanna i soffan bredvid och kesella med jordgubbs- och limesmak i godisskålen.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0