Arms on tha schedule


Idag var det armarna som fick sitt på gymmet, lätt skojigaste delen att träna! Det är dessutom den delen som har lättast att växa till sig. I vanliga fall brukar jag låta bli att träna armarna för mycket, tycker inte det är så snyggt med för biffiga armar, speciellt inte eftersom mina dessutom har ett välklätt lager av mjukt och inbäddande fett. Inget fel på det, my like, men inte så snyggt i kombination med "för stora" biceps. Men nu tänkte jag skita i det o träna på glad i hågen istället. Utan att låta allt för sexistisk måste jag även säga att det tjejer i allmänhet har svårt att få för mycket muskler så de ser ut som biffar (i alla fall i deffat tillstånd) har faktiskt bara sett en enda irl. Jag trodde hon var en man. :O Killar där i mot kan faktiskt bli för stora, även hobbygymmare som lyckats få till deffandet, så akta er killar!! Ne, men skämt o sido. Målet är som sagt fitness fit och då får man vara glad för alla muskler som vill synas och istället träna upp de muskler som ligger efter i volym. Planen är även att en lite fin deff slutligen ska göra så att allt ser ut att sitta på rätt plats och i hyfsade proportioner. Mer raffinerad är inte min plan, ännu i alla fall. :)

Igår tänkte jag som sagt träna ben, men försov mig till gymmet. Aningen oruttinerat. Skulle ta en powernap på 20 minuter men lyckades tydligen inte pricka in rätt timme när jag ställde mobilen på väckning... komplicerad apparat. Vaknade ca kl fyra och gymmet stängde fem, så blev vila i stället. Promenaden blev dock som utlovad! Idag tog vi också en sväng runt vinterlandet Västerås. Helt klart mycket mysigare idag med sol och vindstilla...!

P.S. Måste även slå ett slag för min kära systers blogg, superskoj att hon äntligen skaffat en! Adressen är hennes för- och efternamn i följd följt av .blogspot.com ;) D.S.


Alperna eller Västerås?




Kommentarer
Postat av: Vas

Haha, jag vet inte hur tjejer tränar (någon hemlig ninjaträning?) men varför får ni alltid för er att ni blir megabiffar av lite träning :)(ditt "armproblem"). Min teori kring det här problemet är att ni antagligen har lättare att få upp ett pump i vissa delar och får då för er att ni blivit stora monster :) Mitt tips till dig är iallafall att inte sluta träna armar bara för det utan isåfall minska på mängden bara.



Ledsen att jag tvivlar på dig, men jag tror faktiskt inte på det att du får märkbart biffigare armar av din armträning ;D

2010-02-21 @ 20:23:11
Postat av: Emma

hahaha, ja men nej, men joo-o! x) Jag ser ju att dom blir större :D Men jag håller helt klart med dig, så stora blir dom väll inte egentligen, inge megabiffar precis... någon annan än jag ser det säkert inte :P Är väll delvis personliga referensramar som spelar in där. Men sen tror jag ”stora” armar inte är något som de flesta tjejer ser som något ”kvinnligt” som de identifierar sig med. Breda armar och grövre axelparti kännetecknar ju rent klassiskt manlighet, även om manlighet är trevligt på många sätt, gör det att de flesta tjejer har vissa spärrar mot att ens tänka tanken att ”biffa” till sig upp till. Även om det är ytterst marginell muskelökning. Hur som helst ska jag dissa sådana tankar i fortsättningen x) Nu är d fitness fit som gäller, får helt enkelt låta mig hjärntvättas av detta ideal ist för de klassiska samhällsidealen ;)



Har du ingen blogg man kan kika in på…? Skulle vara skoj att läsa! :)

2010-02-21 @ 23:50:07
Postat av: Vas

Hehe, nä det är sant med att det inte är något de flesta tjejer vill uppnå, tycker inte heller det är speciellt snyggt med bifftjejer, vad det nu än är ;) MEN faktum kvarstår att tjejer har en tendens att överskatta hur lång tid det faktiskt tar att få märkbart större muskler.



Ska du bli bra fitness fit så kommer du behöva avhjärntvättas och "biffa" till dig för att sedan deffa. :) Det är sjukt svårt att minska på fetthalten samtidigt som du bygger muskler, vissa menar på att det är omöjligt andra menar att det går med riktigt petig diet. Visst, du kommer tillfälligt att vara utanför samhällsidealet men det är smällar man får ta :P



Nopp, har ingen blogg, har svårt att se vad jag ska tillföra den överbefolkade bloggvärlden. Roligare att lägga ner tid på att kommentera eller såga ner bloggar som snackar bullshit :D

2010-02-22 @ 09:34:42
Postat av: Emma

Jao, håller helt med dig, det tar ett bra tag att puma upp sig. Dom flesta kommer dessutom inte ens i närheten. Men sitter fortfarande en hel del i huvudet på den som tränar. Ideal hit o ideal dit, same shit vilket egentligen.. bara att man överhuvudtaget har dem är ett intressant ämne i sig. Tror man ska vara försiktig med mallar för hur man ska vara överlag, samtidigt som det kan ge en hel del draghjälp med en målbild.



Bloggvälden skulle nog behöva en liten blogg av dig med ska du se ;) :D

2010-02-22 @ 10:33:26
URL: http://fitmyself.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0