Ruuumpa!

Igår var det benträning, idag har jag ont i rumpan x) Måste ju vara ett bra sammanträffande! Härligt med lite träningsvärk tycker jag allt. Gick inte så himla bra med benen igår (igen!) får ont i knäna när jag kör riktigt tungt, får nöja mig med halvtungt och då är det lite svårt att få det att ta. Fick ont i knäna i både smithmaskinen och liggande benprssen, körde lite lättare i smithen, men körde på ändå i benpressen... tyckte ju att jag gjorde allting rätt, hade bra vinkel på benen, knäna gick inte ihop osv, så bestämde att det var ok att köra på ändå. Utfall med viktstången tog bra i benen, riktigt bra, så bra att jag fick tok kramp i höger baksida lår. Där har jag haft problem förut så bestämde att det var klokast att ge upp och gå vidare till nästa övning i stället. Himla krångliga ben jag har!!! Och krånglet höll i sig minsan. Vadpress körde jag liggande för omväxlings skull, kunde lassa på bra med vikt men fick låsningar i högerfoten hela tiden. Wtf? Vill kroppen inte träna benen eller vad? Kanske skulle hjälpa o stretcha lite... :o Efter allt krångel har jag ändå ok träningsvärk, av ngn konstig anledning i höger ben, det som krånglade värst.

Magträningen gick i alla fall kanon. Kom på att de Sneda Crunchesen tog mkt bättre om jag lät benen vara böjda. Antar att jag får för mycket extra gratisskjuts uppåt om jag rätar ut benen precis samtidigt som jag lyfter upp ryggen från bänken. Gött. Tog ordentligt i nederdelen av magen. Känner av den ordentligt idag!

Så... halvbra benpass men bra magpass! 



Kommentarer
Postat av: Johanna

Oj, jag missade visst att faktiskt skriva nått på förra... XD

Verkar va svårt att få allting att gå bra tycker jag. alltid nått som ska krångla på nått sätt.. Störigt men sant!

2010-12-06 @ 11:02:51
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0