Ned räknig.. ben + mage!

Vecka två i jakten på lucia pokalen formen startar idag! Gillar att börja ny vecka på söndag i stället för på måndag. Måndagar är en tråkig dag när man mååååsta göra saker, gå till jobbet till exempel. Känns så trist om det är ett "måste" att träna. Om jag därimot kör igång på söndagen känns det som att det är min egen strålande motivation som ser till att tjuvstara veckan, som om jag är super duktig som tar tag i det redan innan det hinner bli ett måste. Känns mycket bättre av någon underlig anlednig!! Man kan väll lugnt tala om att lura sig själv... eftersom jag alltid rullar veckorna från söndag så är det ju lika inrutat det egentlkigen... men det känns bra och det är det jag kör på x)

Ikväll blir det lite uppvärming på rullbandet för en gångs skull. Tänkte springa lite först, men så har jag fått restriktioner om att inte blanda kondition med styrka nu i uppbyggnads fasen. Så blir lite prommenera i stället, sånt som man ska göra ute egentligen... men jag vill inte slafla runt i blötsnön, så jag fular mig och ockuperar ett rullband i stället >)

Har lagt upp en ny strategi gällande magpasset:

Sneda Crunches
Sittande Höflyft
Crunches med Rep

Kommer bli lite extra fokus på neder delen av magen alltså! Har inte rikitgt bestämnt hur många jag ska köra, men antagligen minst 4 set per övning. Några fler på de övningar som tar bra och någon mindre om det är någon som inte ger så bra kontakt. Drop set brukar vara bra att lägga på om det inte tar iof, men lite svårt när det gäller magen, har inte kommit på ngt bra sätt att plocka bort vikt från mig själv x)

Innan träningen ska jag till Coop och hämta mitt paket med lite nytt pulver och ngra bars! Wii.





Kommentarer
Postat av: Johanna

Woohooo! jag tjuvstartade också veckan igår. Känns ju super! =)

2010-12-06 @ 09:57:10
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: emma s

ja, vist gör de det! x)

2010-12-06 @ 10:00:47
Postat av: vas

Ingen mix av styrka och kondition? Weird. Vad är motiveringen för detta?

2010-12-06 @ 12:00:32
Postat av: emma s

Inte på samma dag helst. Gärna på en "ledig dag". Tydligen inte lika lätt och bygga om man blandar.

2010-12-06 @ 13:02:12
Postat av: Vas

Jaja men dåså, trodde du menade att du inte fick springa öht vilket lät konstigt :)

2010-12-06 @ 15:28:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0