in Gbg!!


Nu sitter jag i Johannas kök o äter lite chips och diskuterar senaste numret av body, en mkt bra uppvärmning inför att spana in Fitness Festivalen på Svenska Mässan imorgon!! :D Lite tidigare idag var vi på SATS-landala och körde ben, jag, johanna och även johannas bror som är här för att gå på mässan han med.

I torsdags var jag ju på min allra först PT-timme någonsin! Grymt kul, grymt förvirrande och sved sjukt bra i axlarna. Massor att tänka på, "håll så" "spänn där" "spänn inte där!" "rak där" "böjd där". Herre gud hur ska jag komma ihåg allt det där när jag kör själv sen? Massor med bra tips hur som hälst och nu har jag även fått ett axelshema att köra mina axelpass efter. Verri najs. Det västa med passet var dock att hon (fru PT), plockade bort massor med vikt på alla övningar för att jag sk  lära mig att göra rätt. Snyft. Känns lite så där att köra tex hantelpress med 5kg.... :| Men bara att bita ihop, gör jag rätt så biter det duktigt i axlarna även med den lätta vikten! Måste faktiskt säga att jag i vanliga fall tycker att jag krigar på bra och pressar även när det käns tungt... men det var inget mot detta pass med hjälp av PT:n, det brann som eld i axlarna och kontakten var sjukt intensiv reps efter reps efter reps efter reps. Tror att jag börjar få en ny syn på det här med att köra liiite hårdare. Påminde mycket om när jag körde fys-träningrna på karaten eller mma:n, man kör på trots blodsmak i munnen och mjölksyra i hela kroppen, inte egentligen för att man är envis, utan för att man är så fokuserad att man inte har tid att ängna sig åt smärtan. Lite galet kanske, men samtidigt ganska skönt!

Sen fick jag mkt kritik för...
  • min hållning när jag lyfter, svankar aldeles för mkt med ryggen (även när jag står vanligt också tydligen)
  • dessutom är mina axlar framåt lutade
  • använder magen för lite men halsen för mycket i många övningar
  • jag har förbrottom och lyfter för fort, måste lära mig vara långsam och k-ä-n-n-a vad jag gör
  • jag är vinglig i många övningar
  • böjer handlederna när jag inte ska
  • osv. osv. osv...
Jahapp. Verkar ha lite att jobba på. Minst sagt. Jag är supertaggad samtidigt som jag förstår att det inte kommer att bli lätt detta. Bara att tuta och köra!

Imorn blir det som sagt festiva o fitness hela dagen lång x)





Kommentarer
Postat av: Johanna

Ohoooo, vilken rolig festival...

tror jag också använder halsen mer än magen ofta... (A)

Framåtlutade eller iat framåtroterade axlar är väldigt vanligt faktiskt... Det är fel, men större delen av befolkningen har så... Det råder du nog bot på!

2010-12-12 @ 19:29:33
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: vas

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=157888



Kanske skulle vara något för dig tänkte jag :)

2010-12-14 @ 17:37:48
Postat av: emliscious

lärorikt!! mycket lärorikt!! Jag tror att ett tränat objektivt öga kan se så mycket "fel" hos de flesta och det är toppen att få det påpekat! så man kan göra rätt =)

2010-12-15 @ 14:06:57
URL: http://emliscious.blogspot.com/
Postat av: emliscious

ser att du bestämt dig för att tävla 2011!

mäktigt!! ska bli kul att följa din väg dit =)

2010-12-15 @ 14:08:55
URL: http://emliscious.blogspot.com/
Postat av: SuperSHEro

Jag körde ocskå med pt för ett tag sen och samma här; inte många rätt! :) Men det är viktigt att göra rätt!

2010-12-15 @ 23:46:01
URL: http://supershero.blogg.se/
Postat av: emma s

Johanna: Ja det är ju så lätt hänt! :o Man får en stor och fin nacke i alla fall (A)



Vås: Ah, intressant, jag ska ta en titt :)



emliscious: Ja, mkt lärorikt! :) Gäller bara att försöka komma ihåg att ändra på allt hon påpekar.



SuperSHEro: Hehe, nä, men det är ju inte det. ;)

2010-12-16 @ 15:04:39
URL: http://fitmyself.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0