Startskottet har gått!

Dagen började uppiggande med måtliga mänger frulle. Visserligen en inte en tokhälsosam sådan, men med en rimlig portion med gårdagens köttfärssås och spegetti plus ett glas juice, tror jag att både protein-, kolhydrat- och vitaminbehoven för dagens första mål mat uppnåddes.

Promenad på ca en timme runt Valby följde strax efter frukost. Kaffe med mjölk efter det.

Nyttighets-mellis med ett glas jucie till och rostade sojabönor och solroskärnor. Det är inte så att man mosar i sig den sortens mellis precis. När man tar en chokladboll till mellanmål (som jag gjort många gånger under sommaren) så tar man gärna en halv till om man kommer åt. Så gör man inte om man äter torra bönor. Blir ganska trögt och tugga efter ett tag... så man slutar på eget initsiativ när man inte känner sig hungrig längre. Självreglerande dietmat. Bra och trist. "Roligt och roligt, allt kan inte vara roligt jämt."

Roligare var därimot middagen, helgrillad kyckling med ris och hemlagd currysås. Jumy.

Framåt kvälskvisten ska jag promenera bort till löpspåret och tar mig ett par varv. Det är jag värd. x)

Dessutom har jag härlig träningsvärk idag. Igår köpte jag en sån stång man sätter i dörrhålet för att kunna göra chins hemma! :D Himla skojigt! Man kan inte låta bli den och måste prova lite varje gång man går på genom dörrhålet. Har satt upp en liten lapp bredvid stången där man (jag och Nikals) får fylla i sitt rekord. Chins med omvänt grepp går bättre än vanliga. Klarar tre omvända och en halv vanliga (börjar chinen med armarna i lätt vinkel). Tio med omvänt grepp och fem vanliga är mitt första delmål!

 

Min nya leksak!

 

 



Kommentarer
Postat av: Johanna

Ohooo! såna där är jätteroliga... Erik har också en sån på väg in till sitt rum och den måste man alltid testhänga lite i! =)

2010-08-23 @ 11:14:11
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0