Morgonpromenix med och till häst


Morgonens promenad gick runt Norra Vikarna här på Koster. Vi var tre hurtiga två beningar och två fyrbenta som tog oss över större delen av ön. Funderade först på att skippa alltihop och sova ett par timmar till, men så sparkade jag mig själv i baken och rullade ur sängen. Är ju både roligt att gå med sällskap, speciellt med fybent sådant, och dessutom nyttigt med lite rörelse innan frukost. Mitt nya sundare liv började för ett par dagar sedan. Iget små godis, choklad eller alkohål. Jag dricker nu mera cola light på kvällarna efter jobbet. Duktig jag. Märker mer och mer hur orken kommer tillbaka till mig, framför allt på "morgonen" när det är dags att kliva upp (vanligtvis ngn gång efter halv elva). För ett par vekor sedan hade jag aldrig pallat ta mig upp halv tio som klockan var idag när klockan ringde.

 

Babbsan, Karin och Jerpur tar täten, vi andra två kommer lite efter.
Inte lätt att gå fort med korta shettisben.

 

 

Efter en reäl bensträckare är det skönt att rulla av sig svetten i gröngräset. Tydligen.




Idag är jag ledig! Hade tänkt åka till Nordby och shoppaloss, men väntar med det tills på onsdag i stället. Är tydligen sista semesterdagen för många norrmän, klarar mig fint utan att behöva trängas med alla de som ska handla upp alla semesterpengar som blivit över. På onsdag få jag dessutom sällskap, Sarah är också ledig och hakar på. Idag ska jag måla lite mera hus, fans tydligen en burk målarfärg till! Tänkte även måla lite motiv med olja på vita vykort som jag har skaffat.

Nu närmast, powernap!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag förväntar mig att få ett vykort. Jag har faktiskt väntat hela sommaren.

2010-08-08 @ 13:13:15
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0