Idag är ingen vanlig dag...

... för idag är det personalfest! Wihiiooo...! :D Efter frånsägande av vardaglig dekadens kommer nu kulmen av onyttigt leverne, dock bara för en dag. Vi ska börja med en trerätters middag på Ekenäs på Syd Koster, sen får vi se vart kvällen tar oss (rent bildligt alltså... med största sannolikhet blir vi ju kvar på Ekenäs).

Måste förövrigt säga att dissade av pommes, varm choklad med grädde och framförallt kvällsölen har gjort mig till en ny människa. Jag har inte längre problem att släpa mig upp ur sängen klockan halv tolv på morgonen utan vaknar av mig själv vid nio snåret. Visserligen ligger jag kvar till tio, men då är det absolut inga problem att ta mig upp. Nice faktiskt. Och detta även fast jag går och lägger mig vid ungefär samma tider som innan. Jag avskyr att vara trött, tycker det är en av de viktigaste anledningarna till att äta bra och träna. Man blir inte superpigg av att börja dagen med frukost bestående av pulvermos, fördigköpta köttbullar och grillkrydda. Icke. Men med ett ägg, hembakt surdegsbröd, ett äpple och en kopp te mår man som en prins ett bra tag in på dagen!

Har även kommit igång på ett mentalt plan med träningen. I brist på tid och utan tillgång till gym kör jag lite kom-igång-hemma-träning. Vanliga hederliga övningar så som armhävningar, sittups och benböj. 20x2 armhävningar, 40x3 sittups och 100 benisar. Bäst förresten att jag sätter igång med dagens träning så jag hinner duscha o fixa innan jobbet. Blir ett kort jobbpass idag, stänger köket kl åtta. Tjiho! Sen Ekenäs! x)

Strandkanten goes Ekenäs




Kommentarer
Postat av: soffan

Oooouh, pulvermos och grillkrydda till frukost låter inte så smarrigt... :) Hoppas att du får en trevlig och dekadent kväll ;)!

2010-08-05 @ 13:58:18
URL: http://soffans.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0