Workin' nine 2 five

Idag har det inte blivit mycket satsning på fitessmålen inte. Har suttit hela dagen och skrivit ner inspelade intervjuer på datorn för att kunna använda till uppsatsen... boooring. Men är ytterst nödvändigt att bli färdig med det så snabbt så möjligt för att i sin tur kunna få uppsatsen klar så snabbt som möjligt.

Är väll bra för disciplinen på något sätt detta besatta pluggande, tänker jag. Att kunna fokusera på jobbiga och ibland för stunden tråkiga saker för att få det bra/roligt/härligt långsiktigt är något jag upplever att man måste träna lite på hela tiden. Precis som det där jag skrev sist om att springa... same, same but diffrent. Sen har jag även fått för mig att även om plugget tar mycket tid från mig och jag får aningen svårare att prioritera träning (nu är det ju extra knöligt med tanke på att jag inte har något gymkort här i Vås) så tror jag att lite yttre prestationsspress har god inverkan på mig. När jag vet att jag måste orka plugga hela dagarna så sitter jag inte uppe till framåt små timmarna och leker med datorn, kollar film eller något liknade. Jag går och lägger mig för jag vet att jag inte funkar annars. Och måste ju vara bra för återhämtningen att sova ordentligt? x)

Tänkte även förut på att det kanske inte var så smart av mig att lägga min första deff, om en bara en liten "provdeff", mitt under slutfasen uppsatsskrivningen. Som så många andra oplanerande människor (har mer och mer förstå att vi är många som saknar planeringsgenen) blir jag av erfarenhet väldigt stressad i slutet på såna här saker. Känner då att godis, kakor och kaffe är bästa medicinen för att orka plugga bara liiiite till, något som rimmar dåligt med deff... osmart kanske? Eller så är det ganska bra att jag deffar och inte kan proppa i mig smågodis och choklad? Att i stället fylla på med vettig energi och slippa ha blodsocker nivåer som beter sig som en jojo kanske trots allt är ett plus.....? Hoppas, hoppas. Snart börjar tokplugget på allvar, det är då det blir spännande och utvärdera både min egen disciplin och hur vida nyttigheterna har någon positiv effekt på den mentala biten (om jag nu inte ballar ur och fuskar med deffen).

Imorgon blir det nya intervjuer till uppsatsen, ska även undersöka möjligheterna att simma lite! :D


"Ja absolut, jag pluggar för att det är så otroligt roligt och stimulerande att lära sig nya saker" 

 

 


Kommentarer
Postat av: browneyedgirl

Ush för att ha så mycket att plugga, nej sötsaker är ju det man gärna tar till när orken tryter. Men duktig det är du som pluggar så flitigt.

Ha en skön torsdag nu!

Kram kram

2010-04-08 @ 06:42:28
URL: http://www.metrobloggen.se/browneyedgirl
Postat av: Vas

Haha, hålla blodsockret i schakt med godis? Det var något nytt. ;D

2010-04-08 @ 11:12:48
Postat av: emma s

Vas: Haha, näje, jag uttrycker mig uppenbarligen som en kratta ;) jag menar förstås att det är bra att jag deffar nu och i n t e äter godis då, så att blodsockret i n t e leker bergochdalbana :D x) fel av mig :)



(insisterar fortfarande på att du skaffar en blogg så man iaf kan svara till dig där!)



2010-04-08 @ 11:32:43
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: Emilia

Åh, tack så jättemycket :)

Va glad jag blev nu :)

2010-04-08 @ 22:10:24
URL: http://emiliahelene.blogg.se/
Postat av: Andrea

Vad pluggar du för något?

2010-04-12 @ 07:29:01
URL: http://tranaforlivet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0