Man ska lyssna på sin kropp

Hela dagen har min mage betett sig som en mindre luftballong och så här sedd från ett fågel perspektiv har jag nästan misstagit den för att vara gravid i tjugonde veckan. Men verkar inte vara något sådant drastiskt, bara lite vanlig magknip. Är ganska fantasilös när det kommer till att bota en svullen mage, brukar man bara vänta ett tag brukar det gå över, idag hade jag dock en underlig känsla av vad som skulle kunna hjälpa. Choklad! På något underligt sätt kändes det som att magen skrek våldsamt efter just choklad. Man ska ju lystna på sin kropp, men det kändes inte som en helt logisk lösning. Inte heller särskilt vettigt med tanke på min dietplan. Men magen envisades, så jag gav till slut vika. Ett par choklad bitar (och en snutt av en sur rulle med jordgubbsmak) senare började faktiskt magen kännas lite bättre. Det kunde man inte tro! Men man ska ju i och för sig lyssna på sin kropp. For som hastigast förbi en tanke om att kroppen ibland kan ge uttryck för psykiska besvär (choklad crawings), men den viftade jag snabbt bort. Nu, även en kopp kaffe senare, är jag nästan helt bra! Kroppen är såååå smart.

Har förutom godisätande varit på gymmet och tränat benen idag, gick riktigt bra! Trotts att det var över två veckor sen jag körde ett riktigt benpass så kunde jag köra på som vanligt, tog till och med lite mer än vanligt på vissa övningar. Dagens stora vinst var att det för första gången på nästan ett halvår (!) gick smärtfritt att träna vaderna. Hade troligen dragit på mig någon slags skada på hälsenan som gjorde att det var svårt att sträcka foten rakt ner. Fick skippa att gå i högklackat ett tag för att hälsenan blev ihoptryckt och gjorde ont. Ärrbildning på senan trodde någon kunnig. Hur som helst verkar det vara ur världen nu, kunde för första gången på länge köra stående vadpress och tog 80 kg. Mycket nöjd! Körde även utfall, sittande benpress, benböj med skivstång och hip abduction.

So far so good.



Kommentarer
Postat av: Johanna

Godis är ofta lösningen när man inte mår bra! Jag ser det som en universal-medicin!

2010-04-23 @ 09:57:26
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Lill Fornius

Smarr vad gott! Hur länge ska du provdeffa?



Vad är planen framöver. Tävla i år eller nästa?



Lill

2010-04-23 @ 12:32:52
URL: http://www.metrobloggen.se/bodyfitness

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0